Blogowanie na Instagramie – od czego zacząć?

blogowanie na instagramie

Instagram stał się popularny już w ciągu pierwszych kilku lat. Liczba użytkowników w Polsce to około 7 milionów. Platforma przekroczyła już miliard aktywnych użytkowników w 2018 roku. Jednak, mimo ogromnej popularności serwisu, istnieje jeszcze grupa osób, która nie wie jak działa Instagram. Nic dziwnego, że serwis lajkujemy.pl zdobywa popularność w oszałamiającym tempie.

Co to jest Instagram?

Instagram to sieć społecznościowa, dzięki której można publikować zdjęcia i filmy, udostępniać je swoim obserwatorom i całemu światu, reagować na posty innych użytkowników platformy polubieniami (lajki) i komentarzami oraz obserwować innych użytkowników oraz znajomych. Dzięki temu automatycznie wyświetlają się nowe posty, które zamieszczają obserwowane osoby, a także te które potencjalnie mogą być interesujące. Kluczowe jest dodawanie hashtagów, które mają na celu opisanie i sklasyfikowanie postów.
Platforma powstała w 2010 roku, a dwa lata później została wykupiona przez Facebooka. Korzystanie z Instagrama jest bezpłatne dlatego należy się przygotować na wszechobecne reklamy.
Aby korzystać z Instagrama należy zainstalować aplikację na smartfonie lub skorzystać z przeglądarki internetowej. Większość użytkowników korzysta z aplikacji, która pozwala na dostęp do wszystkich funkcji.
Aby założyć profil trzeba mieć ukończone 13 lat.

Jak zostać blogerem na Instagramie?

Instagram to jedna z najpopularniejszych sieci społecznościowych. Influencerzy zarabiają na swoich postach znaczne sumy pieniędzy. Dlatego wielu pyta: Jak zostać blogerem na Instagramie?
Jeśli blogujesz na Instagramie i chcesz zostać prawdziwym influencerem, pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest temat.
Zastanów się, co chcesz opublikować na Instagramie i trzymaj się tego. Twoi potencjalni obserwujący chcą wiedzieć, czego mogą się spodziewać, jeśli chcesz, aby Cię obserwowali.
Aby zarejestrować się na Instagramie, potrzebny jest adres e-mail lub numeru telefonu i możesz zaczynać.

Nazwa użytkownika

Wybierając swoją nazwę użytkownika, powinieneś wykazać się jak największą kreatywnością. Zwróć uwagę, że nazwa użytkownika odgrywa ważną rolę w wyszukiwaniu na Instagramie.
Oznacza to, że jeśli jesteś aktywny w określonym obszarze na platformie, powinieneś umieścić ważne słowo kluczowe w swojej nazwie użytkownika.
Słowo kluczowe nawiązuje do tematyki profilu.
Dobra nazwa przynosi korzyści, zwiększa szansę na pozyskanie potencjalnych obserwujących.

Zdjęcie profilowe o wartości rozpoznawczej

Odnoszący sukcesy blogerzy na Instagramie dbają o to, aby ich profil był atrakcyjny dla nowych obserwujących. Masz tylko kilka sekund, aby przekonać kogoś aby zainteresował się Twoim profilem.
Zdjęcie profilowe powinno mieć wysoką rozpoznawalność i pasować do tematyki.
Nie zmieniaj swojego zdjęcia profilowego zbyt często, w przeciwnym razie możesz stracić lajki.
Jeśli planujesz blogować całkowicie anonimowo, może to zadziałać, ale znacznie trudniej będzie wybić się i zdobyć obserwujących. Blogerzy na Instagramie, którzy stają się influencerami, rzadko prowadzą swoje profile anonimowo.
Osobowość i bliski kontakt z obserwatorami często znacząco przyczyniają się do tego, aby stać się marką.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*